keskiviikko 4. tammikuuta 2012

Lahja siskolle

Onnekasta alkanutta vuotta kaikille!
Tälle joululle en juurikaan ehtinyt tehdä itse lahjoja. Se tietty harmittaa melkosesti, mutta ei aina voi ehtiä. Yritetään paremmin sitte ens vuonna.

Nuorempi pikkusisko sai kuitenki jotaki omatekostaki.


Ompelin tämmösiä pussukoita useampia tässä syksyn aikana - ne onki jääny esittelemättä täälä. Tein kahta kokoa, tässä isompi 18 cm:n vetoketjulla.


Tykkään siitä, että vuori on eri värinen. Keltanen passas hyvin harmaan, mustan ja valkosen kaveriksi.


Keltasta löytyy nauhastaki. Mulla on ittelä tämmönen pussukka käytössä käsilaukussa. Sielä ko tahtoo aina olla kaikennäköstä pientä tärkeää pitkin laukun pohjaa niin nyt ne on sitte pussukassa - paljon helpompi kaivaa niitä sieltä ja laukkuki pyssyy siisti(mpä)nä.

Näitä oli tosi näppärä ja mukava tehä. Kerrala ko leikkas useammat kankaat ja teki yhen työvaiheen jokaseen pussukkaan, niin valmista tuli aika äkkiä.

5 kommenttia:

  1. Minä olen harkinnut jo kuukausikaupalla, että josko yrittäisi tehdä tuommoisia pussukoita. Te kaikki muuta taitavat saatte homman näyttämään niin helpolta. Mutta mulla pelottaa hiukan tuommoinen vetoketjun ompelu.

    VastaaPoista
  2. Hieno pussukka =) Olen ajatellut joskus kokeilevani pussukan tekoa. En ole vaan vielä niin hyvä ystävä ompelukoneeni kanssa =P

    VastaaPoista
  3. Outi: Se on kuule helppoa ko heinän teko! Vetskari ommellaan ensimmäisenä, suoraa vain, eikä mittään kommervenkkejä. Tehe niinko mie, että koitat pari ensimmäistä havillisille kankaille niin ei harmita jos mennee pieleen. :o)

    Breezie: Kiitos! Sama vinkki sullekki, kokeile eka jämäkankailla. Kyllä se onnistuu, ei tämä ole mitään rakettitiedettä. :o)

    VastaaPoista
  4. Kaunis pussukka ja ihana erityisesti tuo vuorikangas. Mulla ei taida taito riittää näiden ompeluun niin oon sitten tilannut muiden tekeminä. Näissä pysyy silmukkamerkit, sakset ja pikkusälä neulomiseen hyvin tallessa.

    VastaaPoista
  5. Tosi kiva pussukka, ihana efekti erivärisestä vuorikankaasta.

    VastaaPoista